Firma lokalna w Krakowie a e-mail marketing. Jak wykorzystać pocztę elektroniczną do promocji lokalnego biznesu?

źródło: pixabay.com

Digital marketing daje przedsiębiorcom niemal nieograniczone możliwości. Właściciele firm – zarówno tych lokalnych, jak i ogólnokrajowych – mogą wybierać spośród kilkunastu kanałów i metod promowania biznesu. Jednym z nich jest poczta elektroniczna, która służy do kierowania komunikatu marketingowego bezpośrednio do odbiorcy. To nadawca wiadomości ma pełną kontrolę nad tym, do kogo trafi przekaz. Niewiele innych strategii marketingowych pozwala na tak bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Jak za pomocą e-mail marketingu promować firmę w Krakowie? Sprawdź, co jest najważniejsze!

Na czym polega e-mail marketing?

Z poczty elektronicznej korzysta prawie każdy. W końcu adres e-mail jest potrzebny choćby do założenia konta w social mediach czy dokonania zakupu w sklepie internetowym. To sprawia, że za pomocą e-mail marketingu możesz dotrzeć do większości swoich potencjalnych klientów. A czym jest ten rodzaj marketingu? Jest to nic innego jak przesyłanie bezpośrednich ofert handlowych czy newslettera za pomocą poczty elektronicznej. Dzięki specjalnym systemom mailingowym jednym kliknięciem możesz przesłać wiadomość do nawet kilkuset osób – taka automatyzacja procesu znacznie ułatwia prowadzenie strategii, a także pozwala na śledzenie statystyk.

E-mail marketing nie musi być jedynym działaniem marketingowym. Warto prowadzić jednocześnie kilka strategii. Jeśli jesteś właścicielem lokalnej firmy w Krakowie, warto postawić na pozycjonowanie na miasto Kraków. Dzięki temu Twoja strona będzie widoczna w wyszukiwarce dla konkretnych użytkowników, co pozwoli Ci pozyskiwać kontakty do potencjalnych klientów, a następnie wykorzystać je w e-mail marketingu.

Jak stworzyć listę mailingową?

Oferty handlowe i newslettery wysyłane w ramach e-mail marketingu możesz kierować wyłącznie do osób, które wyraziły na to jednoznaczną zgodę. Dlatego, aby zacząć promować lokalny biznes poprzez pocztę elektroniczną, potrzebujesz tzw. listy mailingowej. Jest to lista adresów e-mail do osób, które wyraziły zainteresowanie ofertą firmy i zgodziły się na odbieranie wiadomości handlowych.

Jak stworzyć taką listę? Formularz zapisu na listę subskrybentów newslettera możesz umieścić bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Pamiętaj, aby informować użytkowników o tym, że zostaną oni umieszczeni na liście mailingowej. Innym sposobem jest oferowanie użytkownikom e-booków, kuponów rabatowych, darmowych narzędzi czy szkoleń w zamian za podanie adresu e-mail.

Najważniejsze zasady tworzenia wiadomości

1. Zachęcający temat – temat wiadomości to pierwsze co zobaczy odbiorca, dlatego to głównie on decyduje o OP (ilości otwarć). Powinien być krótki i zachęcający do otwarcia wiadomości.

2. Personalizacja wiadomości – konsumenci lubią być traktowani indywidualnie, dlatego warto personalizować wiadomości. Możesz używać imienia i nazwiska odbiorcy. Zwróć również uwagę na sposób zwracania się do płci.

3. Atrakcyjny i zwięzły przekaz – wiadomość musi być atrakcyjna i zwięzła. W przeciwnym wypadku odbiorca przeniesie ją do kosza jeszcze przed zapoznaniem się z treścią.

4. Przedstawienie korzyści – w wiadomości przedstaw najważniejsze korzyści dla potencjalnego klienta. Poinformuj go, co zyska, gdy kliknie link czy skorzysta z Twojej usługi.

5. Call To action – w każdej wiadomości umieść CTA, czyli wezwanie do działania.